فروشگاه ساز آنلاین

جهت آشنایی با کسب و کار آنلاین و فروشگاه ساز ها

فروشگاه ساز آنلاین

جهت آشنایی با کسب و کار آنلاین و فروشگاه ساز ها

کسب و کار ها امروزه به سمتی می روند تمام افراد جامعه برای اراعه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین کار میکنند

پیوندهای روزانه

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استارت اپ چیست

ماهیت اصلی استارتاپ چیست؟

بهتر است از انچه که نیست بگوییم اول استارتاپ یک رویداد  یک وب سایت و یا اپ موبایل نیست. استارتاپ یک شرکت کوچک که در حال در آمد زایی و رشد است، نیست. استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است. استارتاپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا به وجود میاید . در واقع فرد یا افرادی  با ایده ، در جستجوی روش هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.
 
به دلیل اهمیت استارت آپ ها قصد داریم در اینجا 10 استارت آپ معروف ایران که ضمن درآمدزایی بالا تقریبا در این زمینه پیشرو هستند را معرفی کنیم برخی از این استارت آپ ها برند شده و از نظر ارزش گذاری بسیار بالا هستند.

۱. دیجی‌کالا

دیجی کالا بزرگترین شرکت خرده فروشی  در ایران است که در سال ۲۰۰۶ راه اندازی گردید. امروزه دیجی کالا، پربازدید ترین سایت در خاورمیانه و بزرگترین سایت فروش محصولات دیجیتالی و الکترونیکی در ایران می است. این وب سایت در آغاز راه خود تنها به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال نظیر موبایل و لپتاب می نمود ولی با گذشت زمان به فکر فروش این محصولات در وب سایت خود کرد تا به امروز که  کالایی نمانده که شما مشابه آن را در دی جی کالا پیدا نکنید . در این فروشگاه ساز ماکرو ویو اتو لباس لوازم بهداشتی....
 
استارت آپ های موفق ایران 
 
 


۲. بازار

این شرکت بزرگترین  انواع اپلیکیشن های گوشی های هوشمند در ایران می باشد. موسسان این استارتاپ توانسته اند میلیون ها کاربر، تبلیغات کنندگان اینرنتی و برنامه نویسان گوشی های هوشمند را از طریق بسترهایی مانند آپ استور بازار به یکدیگر متصل نمایند.
 
استارت آپ های موفق ایران 
 
 


۳. اسنپ

اسنپ یکی از استارتاپ های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه  ابر است. این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را  به خود جذب کرده و با آنها همکاری داشته باشد. از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا  به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را داشته باشد.
این شرکت که در سال ۱۳۹۳ توسط شهرام شاهکار، یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد  تاسیس شد.
 
استارت آپ های موفق ایران 
 

 


۴. آپارات
 
این سایت در واقع بومی سازی شده‌ی سایت یوتیوب می باشد که با فیلتر بودن این شکبه جهانی در ایران آپارات توانسته به خوبی جایگزین مناسبی برای این وب سایت در داخل کشور باشد و از این طریق به درامد قابل توجهی دست پیدا کند. این سایت در سال ۸۰ تاسیس شد
 
استارت آپ های موفق ایران
 


۵. تپسی
 
 تپسی رقیب قدر اپیلیکشن اسنب، سامانه هوشمند درخواست تاکسی است که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج و اصفهان و شیراز و تبریز و مشهد خدمات خود را ارائه می‌دهد. تپسی از طریق اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با سفیران (رانندگان) مرتبط می‌سازد. شما به راحتی، با دو کلیک می‌توانید درخواست خودرو دهید و سفری با کیفیت، ایمن و ارزان را تجربه کنید.
 
استارت آپ های موفق ایران 
 

 


۶. اسنپ فود

یکی از جذاب ترین استارتاپ های موفق ایرانی اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا می‌باشد. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران میباشد.
 
 استارت آپ های موفق ایران

این اپلیکیشن بر حسب موقعیت جغرافیایی، تمامی رستوران های طرف قرارداد خود را به شما نمایش می‌دهد


۷. علی بابا

علی بابا باسابقه‌ترین سامانه‌ی خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار است. علی بابا نه تنها تمامی پروازهای ثبت شده در سیستم پروازهای بین‌المللی را که از مبدا یا مقصد تهران انجام می‌شود برای شما جستجو می‌کند، بلکه این جستجو را برای تمامی مقاصد پروازی و ایرلاین‌های خارجی که امکان خرید آنلاین بلیط آنها موجود است انجام می‌دهد
استارت آپ های موفق ایران
 


۸. دیوار

دیوار از محبوبترین و معروفترین استارتاپ های ایرانی به حساب می‌آید. قطعا برای شما هم پیش آمده که بخواهید وسیله‌ای را به صورت دست دوم خریداری نمایید یا وسایلتان را که دیگر برای شما کارایی‌ای ندارد به فروش برسانید.
 
استارت آپ های موفق ایران 
 
 

 
9. بامیلو
 
بامیلو یک بازار تجارت الکترونیک در ایران است که  ۲۰۱۳ تأسیس شد و در  سال ۲۰۱۴ توسط رامتین منزهیان آلمانی-ایرانی با درجه کسب و کار و اقتصاد و تجربه کاری قبلی در شرکت‌های مشاوره و سرمایه‌گذاری بانکی، پا گرفت
استارت آپ های موفق ایران 
 



فروشگاه ساز باب یکی از بزرگترین سایت های فروشگاه ساز ایران میباشد با این وبسایت شما بدون داشتن دانش فنی و علم برنامه نویسی میتونید سایت خودتون رو بسازید و شروع به کسب و کار کنید و محصولان خودتون را اراعه بدین و فروشگاه ساز باب با در دست داشتن دسترسی به اپلیکیشن موبایل و خبر دادن بصورت پیامکی هر لحضه شما را در جریان فروش محصولات شما میگذارد.


bab firsrt page




  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

بیشتر ما دوست داریم رئیس خود باشیم  اما رئیس بودن به این راحتی‌ها هم نیست، مگر اینکه خودمان برای خودمان کسب و کار راه بیندازیم تا آقای خودمان باشیم و نوکر خودمان باشیم . اما برای  راه انداختن این کسب و کار از کجا باید شروع کنیم؛ چارلی چاپلین می‌گفت: «زمانی که فیلم‌هایم پخش می‌شود به چهره تماشاچیان دقت می‌کنم تا ببینم کجا می‌خندند و کجا نه. از آن پس که نقاط قوت و ضعفم را متوجه شدم با تمام تلاش آنها را بهتر و اصلاح می‌کنم. شما هم مانند او باشید. ببینید کجا دانسته‌های‌تان دیگران را به وجد می‌آورد، ببینید در کجا دیگران شما را تحسین می‌کنند و شما را آگاه، اعجوبه، مطلع و بزرگ می‌دانند و کجا از آنچه دارید به وجد نمی‌آیند و تنها از آن رو که دل‌تان را نشکسته باشند، لبخند سردی می‌زنند.»  با این راه توانایی‌‌های خاص خود را بهتر بشناسید و باتوجه به آنها یک برنامه‌ریزی طولانی مدت برای راه‌انداختن کسب و کاری جدید خودتان آغاز کنید.


کار را از کجا شروع کنید

اگر نمی‌دانید باید چگونه کار خود را شروع کنید برای‌تان یک تمرین داریم؛ فهرستی از 5 موضوع، فعالیت،عنصر فرهنگی، بازی باور، ، آداب و رسوم و... هر چیزی که کودکی شما همراه با آن گذشته است، تهیه کنید. ممکن است کودکی شما با هر چیزی مثلا خوراک عجین بوده باشد،  اگر به دنبال ایده‌ای برای کارآفرینی می‌گردید احتمالا این فهرست پنج‌تایی بهترین راهنما برای کسب و کار بعدی شما خواهد بود، چراکه شما یکی از مجموعه‌ ۳ درصد افرادی از ساکنان کره‌ زمین هستید که اطلاعات کافی در آن زمینه‌ خاص دارید و می‌توانید در آن حوزه از اولین ها باشید!

سن مهم نیست

درست است که کسانی مثل زوکربرگ، جابز و دیگر کارآفرینان جوان از سنین  حدود 20 سالگی کار خود را آغاز کردند ولی بیشتر از آنکه موفقیت خود را مدیون سن‌ کمشان باشند، مدیون ایده‌های خوب خود هستند؛ ایده‌های بزرگ هم می تواند به ذهن همه کسانی که درک و شناخت درستی از بازار و نیازهای مشتریان دارند، برسد، بنابراین اگر بیش از 3 دهه از عمرتان می‌گذرد، نگران نباشید چون بسیاری از کارآفرینان برجسته پس از 30سالگی کارشان را شروع کرده‌اند،

ارتباطات را جدی بگیرید

یک ایده ممکن است به ذهن خیلی‌‌ها رسیده‌ باشد اما تنها بعضی‌ها هستند که در عملی کردن آن ایده موفق می‌شوند، می‌دانید چرا؟ مهم این است که بعد از راه انداختن شرکت و کسب و کار خودتان بلد باشید چگونه با دیگر جاها ارتباط بر قرار کنید مانند فروشگاه ساز ها، باید کسب‌ و کارهای نزدیک به خود را شناسایی کنید، برندها را بشناسید و بعد درصدد ایجاد رابطه‌های همزیستی با آن سازمان‌ها و رسانه‌ها بربیایید. اما تا چه حد این نقش  اثرگذار است؟ شما ممکن است بتوانید با ارتباط خوبی که با شرکت‌های بزرگ می‌گیرید به پشتیبانی مالی آنها در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنید. کسب و کارهای بسیاری وجود داشته‌اند که به دلیل عدم بهره‌گیری از چنین ارتباط‌هایی نتوانسته‌اند رقابت کنند و پیروز از میدان خارج شوند. یک ایده خوب با ارتباطات درست می‌تواند به یک کسب و کار عالی تبدیل شود اما یک ایده‌ عالی بدون بازارسازی خوب نمی‌تواند با متوسط‌ترین کسب و کارها نیز رقابت کند.
برترین نوع بازار یابی استفاده از فروشگاه ساز های رایگان است چون هم در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید و هم در وقت خود فروشگاه ساز ها را دست کم نگیرید

کار را شروع کنید! کمک به تدریج پیدا میشود

خیلی اوقات ایده‌های خوبی تنها به دلیل اینکه افراد مناسب یا سرمایه‌ لازم فراهم نبوده است به دست فراموشی سپرده می‌شوند، بنابراین دنبال آدم باشید! شبکه‌سازی کنید تا بتوانید هرچه زودتر ایده خود را عملی کنید، صبر کردن اصلا به صلاح نیست. می‌دانید نوح چه وقتی ساختن کشتی را آغاز کرد؟ قبل از شروع جنگ جهانی اول! بله درست شنیدید قبل از شروع جنگ ! سعی کنید گروهی کار کنید و بجنگید. حتی به کارآفرینان دیگری که اطراف شما هستند کمک کنید و با هم یک محصول به وجود بیاورید. البته یادتان باشد که در شراکت حق و حقوق‌تان را بشناسید چرا که سنگ بنای هر شراکت پرثمر و پایدار همین است! و کلا شراکت بده چون بعدا داستان میشه در جاهای خوب کار کنید و تجربه بیندوزید و شبکه اینترنتی  درست کنید مثل یک فروشگاه ساز . یک کارآفرین موفق بدون پشتوانه‌ تجربیاتی که در شرکت‌های مختلف اندوخته ‌است و افرادی که شناخته بود، نمی‌تواند موفقیت کسب کند.

به زور باشید

اگر می‌خواهید در کسب و کارتان موفق باشید یاد بگیرید و هر روز خودتان را به زور نگه دارید. اگر بهتر نشوید، بدتر نمی‌شوید! هر روزی که می‌شود برای بهتر شدن کاری انجام دهید. بخواهید خاص باشید، بهترین شدن، خودش از راه می‌رسد. با اطلاعاتی که دارید، واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کنید. این رمز مهم دیگری است! برنامه‌ریزی در حکم نقشه راه است. اصولی هم برای خود تعیین کنید. اصول حکم قطب‌نما را دارند و اگر نقشه هم غلط از آب درآید، به تنهایی می‌تواند شما را به مقصد برساند! یادتان باشد، ۷۵درصد آنچه برنامه‌ریزی می‌کنید غلط محاسبه شده است و به زور کار میکند و اگر اصول و قطب‌نما همراه‌تان نباشد، سقوط می‌کنید.پس فروشگاه ساز داشته باشین


یک کار نیمه‌وقت به شما کمک می‌کند

راه عاقلانه این است که قبل از شروع شغل جدید و به مخاطره انداختن خود، موفقیت شغل خود را ارزیابی کنید. یافتن پشتوانه‌ مالی اولیه برای شغل جدید دشوار است، بنابراین شاید کار نیمه‌وقت، تنها راهی است که شما را در رسیدن به اهداف‌تان موفق می‌سازد. مثل فروش اجناس دست ساز پس همین الان در فروشگاه ساز ثبت نام کنید من موقع شروع کارم خیلی خوشبخت بودم، چون از قبل برنامه‌ریزی داشتم و از کودکی پول‌هایم را پس‌انداز کرده بودم. اگر شما تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، همین حالا به بانک بروید و حساب پس‌انداز برای خود باز کنید. نه حساب جاری بلکه حساب پس‌انداز باز کنید و مادامی که برای توسعه‌ شغل‌تان به آن نیاز نداشته باشید،‌ از آن برداشت نکنید.
  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

فروشگاه ساز چیست

فروشگاه ساز چیست؟

امروزه کسب و کار های کوچک پیشرفت چشم گیری داشته به طوری که هر فرد ممکن است به جز کار اصلی خود یک کسب و کار کوچک هم داشته باشد . از طرفی جهت اراعه محصول و یا خدمات خود نیاز به یک بستر جهت تبلیغ و فروش محصول خود دارد .

یکی از مهم ترین راه ها داشتن یک سایت اینترنتی است که فروشگاه اینترنتی نمادی معتبر برای اصالت محصول شما میباشد

همه ما میدانیم که ساختن یک سایت میتواند چقدر هزینه بر باشد . چه از لحاظ مالی و چه از نظر زمانی

 

فروشگاه ساز

فروشگاه ساز مجموعه ای از امکانات هست که به کمک آن میتوان بدون نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی به راحتی و در محیط گرافیکی ساده فروشگاه اینترنتی خود را بسازید .

 

بهترین فروشگاه ساز را چگونه تشخیص  دهیم؟

اگر به دنبال بهترین فروشگاه ساز هستین باید به نکات مهمی توجه کنید از جمله

·         نگهداری و پشتیبانی از داده های شما

·         امکان استفاده از دامنه اختصاصی

·         مدیریت و به‌روزرسانی خودکار داده

·         امکان پیش‌بینی کارکرد فروشگاه به کمک گزارشات

·         امکان شخصی‌سازی تم‌ها بر اساس نیاز و سلیقه شما

·         امکان درج محصولات بدون محدودیت در تعداد و تنوع

·         ایمیل مارکتینگ: بازاریابی، تبلیغ و افزایش فروش از طریق اطلاع‌ رسانی به وسیله ایمیل

·         وجود اپلیکیشن اندروید و ای او اس

·         امکان دسترسی به کلیه امکانات فروشگاه از طریق اپلیکیشن موبایل

·         اعلام کدهای تخفیف به کاربران از طریق ایمیل

 

 

 

  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

راه اندازی

سرمایه کمی دارید و نمی‌دانید چه کاری با آن راه بیاندازید؟ به‌دنبال ایده هایی برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم می‌گردید؟  اینجا می خواهیم ۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به شما معرفی کنیم.

۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

فرصت‌های کسب و کاری متعددی وجود دارند که برای شروع به هزینه‌ی کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه‌ای نیاز نداشته‌باشند! بله درست شنیدید! ولی درعوض باید زمان و تلاش زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از فرصت های کسب و کار کوچک بر مجموعه مهارت‌های شما استوار هستند، از جمله مهارت‌های کامپیوتری.

ولی کمی صبر کنید، چیزهای دیگری هم هست:

یک بخش دیگر به نام کسب و کارهای “دنیای واقعی” به این متن اضافه کرده‌ام تا کسانی که مهارت‌های خاصی در زمینه‌ی کامپیوتر ندارند هم بتوانند استفاده کنند. در این نوشتار تنها چند مورد از ایده های کسب و کار کوچک را مطرح می‌کنیم و به‌اختصار در مورد کم‌هزینه بودن آن‌ها صحبت می‌کنیم.

 ۱۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

فهرست ۱۳ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در فضای مجازی

۱. مشاور

در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور ثبت نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.


۲. تولید محتوا

فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.


۳. طراحی گرافیکی

این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید.

۴. فروشگاه ساز

اگر محصولی تولید میکنید و یا خدماتی را اراعه میدهید که نیاز به یک بازار یابی ارزان دارد بهترین راه حل برای شما استفاده از فروشگاه ساز رایگان است
این فروشگاه ساز رایگان بوده و به راحتی میتوان اکانت ساخت


۵. سازنده‌ی طلا و جواهر

کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه‌ی روزافزون به زیور آلات دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه‌ی موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۶. فروش اجناس دست دوم

عموما در بازارهای محلی مانند جمعه‌بازارها و سمساری‌ها و هرجای دیگری، می‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید.  سایت‌هایی مانند باب شیپور بازار خوبی برای ارائه‌ی کالاها هستند. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم خوب است.

۷. موسیقی‌دان

 چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب و کارها.

۸. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی میتواند درامد خوبی را برای شما به بار آورد مثل اینستاگرام


۹. آموزش/ مربی‌گری

قابل توجه مربیان مشتاق آموزش: این کسب و کار به هزینه‌ی بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و/ یا محیط آموزشی نیاز دارد. در آغاز فرآیند مربوط به استارت‌آپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی استارت‌آپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش/ یادگیری مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۱۰. مشاور فنی

یادگرفتن امور مرتبط با کامپیوتر همیشه مورد تقاضا است. درنتیجه، یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب رجوع بدهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته‌باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را، تا بتوانید دستورالعمل یا ویدیوی “چگونه می‌توانم” درست کنید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت به اینکار اختصاص دهید که تمامی فعالیت‌های انجام شده در آن قابل دسترسی و پیگیری باشند، پس باید هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه‌ی استارت‌آپ‌تان لحاظ کنید. در نهایت، در این راستا، خدمات‌رسانی اینترنتی/ تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.



  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

فروشندگان ساز

میدان بهارستان و فروشندگان ساز

میدان بهارستان، قلب تپنده سازهای ایران

مطمئنا وقتی انسان‌ها اولین اصوات را از اشیایی چون تنه درختان، پوست حیوانات و استخوان به وجود می‌آوردند، هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردند که دنیای ساز‌های موسیقی این چنین گسترده و پیچیده شود که حتی حرفه‌ای‌ترین موزیسین‌ها نیز نتوانند تمام آنها بشناسند و بنوازند.

این روزها دیدن جوانان و حتی غیر جوانانی که در خیابان ها ساز به دست دارند، به امری عادی تبدیل شده ؛ اما آنچه در این میان مطرح می‌شود، آن است که این حجم زیاد از ساز‌ها از کجا و چگونه و با چه هزینه‌ای وارد بازار شده‌ است.

بهارستان، بهشت موسیقی دوستان!

شاید با شنیدن اسم ساز اولین جایی که به ذهن بسیاری ‌می‌رسد راسته میدان «بهارستان تهران» و مغازه‌های ساز‌فروشی‌ آن باشد؛ محلی که با بزرگترین نهاد فرهنگی ایران یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها چند متری بیشتر فاصله ندارد.ولی حقیقت امر این است که امروزه این روند رو به تغییر است و تولید کنندگان روی آورده اند به بازاریابی اینترنتی که به تازگی با پدیده ای با نام فروشگاه ساز ها مواجه شده ایم . که با عناوینی همچون فروشگاه ساز رایگان

راسته‌ای که به عنوان پاتوق اصلی فروشگاه ساز در تهران و ایران شناخته شده و بسیاری آن را بهشت اهالی موسیقی می‌دانند؛ راسته‌ای چند صد متری که در آن می‌توان انواع و اقسام مختلف سازها را یافت.

راسته‌ای با مغازه‌های کوچک و بزرگ که قدمت برخی از آنها در فروش ساز به نیم قرن هم می‌رسد.

داخل مغازه‌ها انواع و اقسام سازها به چشم می‌خورد؛ از ساز‌های ایرانی چون تار و سه تار، تا سازهای فرنگی مانند گیتار و ویلن.

بیشتر فروشندگان نیز خود دستی بر آتش دارند و در حال نواختن ساز هستند و حتی برخی از آنان فروشگاه خود را به محلی برای تدریس موسیقی تبدیل کرده‌اند.

فروشندگان ساز چه می‌گویند؟

وارد مغازه‌ها می‌شویم و درباره نحوه خرید و فروش و قیمت سازها از فروشندگان پرس و جو می‌کنیم اما آنچه که تقریبا در میان همه فروشندگان به چشم می‌خورد، عدم علاقه برای بیان نام مغازه و یا کارگاهشان است.

صاحب یکی از مغازه‌ها با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بالا رفتن قیمت ساز سبب کاهش استقبال علاقه‌مندان موسیقی برای خرید ساز شده است از رکود چند ماهه در فروش ساز خبر می‌دهد.

برای اراعه و فروش ساز ها بهترین پیشنهاد فروشگاه ساز ها هستند


  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

5درس مهم در کسب و کار دیجیتال

با این‌که در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان ایران،  از ایده‌های نو پشتیبانی کرده و زمینه را برای طراحی و عرضه آنها به بازار فراهم می‌کنند، اما باز هم این مسیر نیازمند  سرعت عمل فراوانی میباشد.

فعالیت در حوزه دیجیتال را پیچیده‌ترین فعالیت اقتصادی در دنیای کنونی بدانیم. روند پیشرفت‌ها در این حوزه آنچنان سریع است که حتی پیش‌بینی دو یا سه سال آینده نیز دشوار می‌نماید. در این میان اگر شما هم ایده جدیدی دارید و به فکر ارائه محصولی جدید هستید باید محصول خود را در فروشگاه ساز تجربه کنید، خواه یک گجت با قابلیت‌های محدود، یک برنامک برای گوشی‌های هوشمند یا حتی یک بازی ساده رایانه‌ای باشید، باید خود را برای رویارویی با دنیایی از موانع و مشکلات آماده کنید.

شرکت‌های زیادی در دنیای دیجیتال با شکست روبه‌رو می‌شوند و برخی نیز در مدت کوتاهی به شهرت و ثروت فراوانی پیدا میکنند . بنابراین خوب است از تجربیات این شرکت‌های نوپای موفق برای مدیریت بهتر امور و رویارویی با موانع پیش‌رو استفاده کرد.

ذهن‌تان را محدود نکنید

ویلیام ولفرام، بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیکی DealDash که در زمینه حراج آنلاین فعالیت می‌کند، بر این باور است وقتی صاحبان ایده در جستجوی سرمایه‌گذار برای عملی کردن طرح‌هایشان با انتقاد و ترشرویی دیگران روبه‌رو می‌شوند، نباید نا امید شد و میدان را خالی کنند.

او می‌گوید: «شما به عنوان موسس یک شرکت نوپا باید تمرکز خود را بر حرکت هر چه بیشتر به سمت هدفتان بگذارید. به همین دلیل ممکن است در جلسه‌ای که با یک سرمایه‌گذار دارید، نتوانید او را به سرمایه‌گذاری روی طرحتان تشویق کنید، اما در عوض نکته‌ای سودمند و کاربردی را در میان سخنانش بشنوید. خلاصه این‌که نباید ذهنتان را محدود کرده و هدف اصلی خود را همیشه مد نظر قرار دهید.»

متفاوت باشید

ایکا پانانن که سه سال پیش شرکت نوپای خود را با نام «سوپر سل»  پایه‌گذاری کرد، توانسته با دو محصول خود یعنی بازی استراتژیک جنگی Clash of the Clans و بازی دیگری به نام Hay Day اسم و رسمی در دنیای برنامک‌های iOS برای خود دست و پا کند. او به شرکت‌های نوپا توصیه می‌کند همچنان به خلاقیت ادامه داده و از شکست استقبال کنند.

وی می‌گوید: «مهم نیست چه برنامک‌هایی در دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پر طرفدار است، نکته مهم این است که شما نباید سعی کنید خودتان را با روند فعلی منطبق کنید. در مقابل باید به دنبال ایده‌های جدید و هیجان‌انگیز دیگری باشید.»

شرکت سوپرسل حتی از شکست هر یک از محصولاتش استقبال هم می‌کند و همه کارکنان شرکت در کنار هم با خوردن یک کیک، این شکست را جشن می‌گیرند! پانانن می‌گوید: «هیچ شکی نیست که همه ما وقت و انرژی زیادی را صرف طراحی محصولی جدید می‌کنیم و شکست آن بی‌شک دلخواه ما نیست، اما در حقیقت هر شکست درس‌های زیادی را به همراه دارد. پس از هر شکست با هم در مورد آن صحبت کرده و درباره نقاط قوت و ضعف عملکردمان حرف می‌زنیم. سپس با مطالب جدیدی که از شکست می‌آموزیم جشن کوچکی در شرکت میگیریم.»


چشم‌اندازی از آینده ترسیم کنید

تینا زیلاکوس که پایه گذار شرکت سازنده برنامک Yoga Retreat است، ترسیم چشم‌اندازی از آینده را برای ادامه حضور مقتدرانه در بازار ضروری می‌داند.

او می‌گوید: « اگر برای انجام مرحله بعدی کارتان نیاز به سرمایه دارید، در حین انجام مرحله فعلی از پروژه، سراغ سرمایه‌گذاران مختلف بروید و رایزنی کنید. ممکن است برخی سرمایه‌گذاران فعلا تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته باشند، ولی بعدها به کارتان علاقه‌مند شوند. همین علاقه‌مندی بموقع فعالیت‌تان می‌تواند آنها را در آینده به سوی شما جذب کند. در واقع با این کار به استقبال آینده می‌روید و روابط خوبی با سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنید.»

بازاریابی را فراموش نکنید

ویل کاسی، مدیر بازاریابی یک شرکت بزرگ تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: «بسیاری از مدیران شرکت‌های نوپا فکر می‌کنند اگر ایده بسیار خوبی داشته باشند، مشتریان به آنها مراجعه می‌کنند، اما این موضوع در بیشتر موارد درست نیست. به همین دلیل باید برنامه‌ای برای معرفی محصول خود به دیگران و ارتباط با مشتریان بالقوه خود داشته باشید.بازاریابی باید در شبکه های مجازی و سایت ها هم باشد و استفاده از فروشگاه ساز ها یکی از این روش هاست

  • norman MOHAMMADI