فروشگاه ساز آنلاین

جهت آشنایی با کسب و کار آنلاین و فروشگاه ساز ها

فروشگاه ساز آنلاین

جهت آشنایی با کسب و کار آنلاین و فروشگاه ساز ها

کسب و کار ها امروزه به سمتی می روند تمام افراد جامعه برای اراعه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین کار میکنند

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایده‌‌های کسب و کار موفق و فروشگاه ساز

روش اجرای یک فعالیت تجاری در یک دوره زمانی مشخص که شامل کلیه فعالیت‌‌های راه‌‌اندازی یک کسب و کار جدید است، در واقع راهکار تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق است.

ایده‌‌های کسب و کار نقطه مرکزی و شالوده راه‌‌اندازی کسب و کار است. بدون داشتن یک ایده کسب و کار مشخص، راه‌‌اندازی کسب و کار در بلند مدت بدون بازدهی مناسب خواهد بود.

مزایای داشتن ایده برای کسب و کار

– انسجام تصمیمات در کسب و کار

– نظم و انضباط جهت ایجاد کسب و کار موفق

– ابزار ارتباطی کارآفرین و منابع مالی

– وضعیت بازار، ارزیابی مالی، بازدهی و فروشگاه ساز

منشاء ایده های کسب و کار

– ایده حاصل از نیازهای ناشی از تغییر در بازار و کاهش هزینه

– ایده بهبود در سرعت، هزینه و کیفیت محصول و فروشگاه ساز رایگان

– ایجاد مزیت رقابتی پایدار

– تولید ثروت برای شرکت

– رضایتمندی مشتری

برخی ایده‌‌های کسب و کار موفق در بازار ایران

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

دیجی کالا (ایده های خلاقانه) نام یکی از وبسایت‌‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وبسایت در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند (بازاریابی اینترنتی) و به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود، روبروی فرهنگسرای ارسباران است و دفتر دوم که مرکز پردازش‌ها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح و دفتر سوم مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد و در پارک علم و فناوری شهر پردیس واقع شده است.

  نوتلا بار

نوتلا بار (نوآوری) فروشگاه‌های خوراکی جدیدی است که به عرضه انواع مختلف شکلات‌های داغ در طعم‌ها و افزودنی‌های گوناگون می‌پردازد و توانسته طرفداران فراوانی را پیدا کند.

نوتلا، شکلاتی لذیذ با محبوبیت بین‌المللی است. شکلات نوتلا که با طعم منحصر به‌ فردش، به یکی از پرطرفدارترین محصولات   شکلاتی در سرتاسر دنیا تبدیل شده است، و استقبال از آن به حدی بوده که برند نوتلا را در کنار برندهای موفق مواد غذایی   در دنیا قرار داده است.

   فلافل سلف سرویس مامان جون

فلافل سلف سرویس مامان جون (ایده های کارآفرینی) با هدف تولید و طبخ فلافلی سالم در محیطی کاملا بهداشتی و خانوادگی در سال 1393 کار خود را آغاز نمود. به دلیل استقبال فراوان در ارائه شیوه‌‌های نوین مدیریتِ مشتری، این برند (برندسازی) توانست به سرعت تعداد شعب خود را افزایش داده و تا کنون 126 شعبه در سراسر کشور راه‌‌اندازی نموده است.

 مستر دیزی

مستر دیزی، نام رستورانی است که به سبک امروزی بنا شده تا فست فودی باشد که فقط و فقط دیزی بفروشد و آن را        برای شما تا خانه و محل کار هم ارسال کند.

 

فروشگاه ساز رایگان باب

باب یک فروشگاه ساز با امکانات کامل و رابط کاربری ساده است که در بین فروشگاه ساز ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است . رایگان بودن و سرعت بالا از دیگر خوبی های آن است.

  زود فود

زودفود یک سرویس ارائه خدمات در زمینه رستوران‌‌ها و فست فودها می‌‌باشد، این سایت برای شما امکان خرید آنلاین (بازاریابی اینترنتی) از رستوران‌‌های نزدیک به خودتان را فراهم کرده است. شما با نصب اپلیکیشن آن به روی گوشی موبایل خود موقعیت‌‌تان را مشخص کرده و زودفود به شما رستوران‌‌های اطراف را پیشنهاد می‌‌دهد و می‌‌توانید خیلی سریع وارد منوی رستوران مد نظر شده و سفارش خود را آنلاین به ثبت برسانید. روش upselling عجیبی بعد از خرید برای شما فعال می شود که بسیار جذاب و موفق عمل می کند و کاملا هوشمندانه پیاده سازی شده است.

 

  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

بازار تهران

بازار تهران

بازار تهران بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر تهران در منطقه ۱۲ شهری تهران.

این بازار در میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد (بوذرجمهری سابق) در شمال و خیام در غرب قرار گرفته‌است. در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرار گرفته‌اند.

میدان پانزده خرداد در بیرون از محدودهٔ بازار و سبزه‌میدان در محدودهٔ بازار قرار گرفته‌است. از گذرهای اصلی درون بازار می‌توان از گذر لوطی‌صالح نام برد.

سر توماس هربرت، در سفرنامهٔ خود در سال ۱۱۰۸ قمری (دورهٔ صفویه) بازارهای تهران را فاقد سقف توصیف می‌کند. در میان اماکن بازار تهران، بازار بین‌الحرمین، از ساخته‌های دورهٔ محمدشاه قاجار و بازار امیر، سرای امیر و بازار کفاش‌ها از افزوده‌های دوران ناصرالدین‌شاه است.

بازار بزرگ، بازار امیر، بازار عباس‌آباد، بازار زرگرها، بازار کفاش‌ها، حمام چال، مزینی، بازار زید، پاچنار، فراش‌باشی (نظام)، کبابی‌ها، باقرپور، بازار نجارها، حضرتی، نوروزخان، بازار مسجد جامع، بازار بین‌الحرمین، چهارسوق، خیاط‌ها، احمدی (حاجی ابوالفضل)، غریبان، منوچهرخانی.

در بین این فروشگاه ها فروشگاه ساز باب هم به چشم میخورد.

ولی امروزه بازار تهران به سمت و سوی دیگری گرایش یافته است و افراد برای کسب درامد و فروش اجناس خود از روش های اینترنتی استفاده میکنند

از قبیل سایت ها و فروشگاه ساز های اینترنتی و فروشگاه ساز رایگان


  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

فروشگاه ساز

فروشگاه ساز چیست؟

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به آگاهی دارد و ما سعی کردیم در این مقاله کلیه اطلاعاتی که می تواند به شما کمک کند تا یک تجربه موفق و عالی، از راه اندازی سایتاینترنتی به دست بیاورد را ارائه دهیم.

در این محتوا  قرار است بررسی کنیم چه عواملی باعث شده اند که فروشگاه سازها به وجود بیایند و چطور می شود که با استفاده از فروشگاه سازها و خلق یک کسب و کار اینترنتی، به درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا کرد. 

  باید کسب و کارم را در اینترنت ایجاد کنم

اگر شما یک فروشنده  هستید یا بتازگی وارد فضای فروش شده اید، قطعا اطلاع دارید که برای فروش محصولات خودتان باید یک جایی را برای خود فراهم کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند و از بین تنوع محصولاتی که ارائه می دهید، محصول  خود را انتخاب و از شما خریداری کنند. این مکان می تواند شرکت، مغازه، فروشگاه اینترنتی باشد.

حالا فرض کنید شما یک فروشنده لباس هستید و می خواهید در آغاز کار خود یک مغازه ای را در یک محله مناسب تهیه کنید تا بتوانید به کسب درآمد بپردازید. مشکلاتی که در این روش بر سر راه شما وجود دارد عبارتند از: 

  • جستجوی محل مورد نظر که نیاز به صرف زمان زیادی دارد. 
  • بررسی هزینه رهن، اجاره، پول پیش و کارمزد بنگاه که می تواند به نسبت فضای انتخابی شما متغییر باشد. 
  • بررسی هزینه  برق و تلفن 
  • بررسی هزینه مالیات و اماکن
  • هزینه تامین جنس از بازار 
  • بررسی هزینه کارگر
  • و از همه مهمتر بررسی مدت زمانی است که فروشگاه شما می تواند شناخته شود تا به سود مناسبی برسد. 
  • بررسی مدتی است که مشتریان می توانند به شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند. 
  • بررسی ساعات کاری شما. 
  • بررسی هزینه تبلیغات و... 

 حالا با وجود این موارد، شما باید یک اراده پولادین،  داشته باشید که بتوانید به خواسته خود جامعه عمل بپوشانید. نمی خواهم در همین ابتدای مقاله شما را نا امید کنم، اما باید با واقعیت روبه رو شویم. 

به نظر من  به هیچ وجه حاضر نیستم این مسیر طولانی را طی کنم و مدت زمان زیادی صرف کنم تا بتوانم از محصولاتی که ارائه میدهم به سود برسم. پس به نظر شما چاره کار چیست؟

احتمالا شما این هزینه ها را متقبل شده اید و در حال حاضر یک فروشنده شناخته شده هستید، یا اینکه در ابتدای کار هستید و به حساب و کتاب برای راه اندازی مغازه خود مشغولید. اگر از من بپرسید می گویم جلوی ضرر را از هر جا بگیری، منفعت است! پس بهتر است برای این وضعیت خود چاره ای بیاندیشید تا بتوانید کسب و کار خودتان را با کمترین ضرر و هزینه، راه اندازی کرده

واقعا چگونه می توان یک فروشگاه راه اندازی کرد که موارد خطرناک بالا را نداشته باشد  تا بتوانیم به سود مناسبی برسیم؟ جواب سوال شما اینجاست! راه اندازی فروشگاه اینترنتی.

زمانی که شما تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می گیرید، قطعا هزینه های بسیار زیاد تهیه مغازه را نخواهید داشت و با کم ترین هزینه می توانید یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کرده و مخاطبان را با روشهای تبلیغاتی ارزان و سریع به سمت خود جذب کنید. 

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ اما پیشنهاد میکنم عجله نکنید و فعلا درگیر حساب و کتاب نشوید، فقط در این حد برایتان بگویم که هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با راه اندازی یک مغازه با هدف فروش خوب واقعا خنده دار است!


 



 

 

 نگران نباشید که مشتری نداشته باشید، یکی از خوبی های اینترنت این است که برای هر نوع کسب و کاری می تواند مشتری بیاورد و اگر اصول بازاریابی اینترنتی را بخوبی بدانید می توانید از این مشتریان پول بسیار خوبی در بیاورید.


فروشگاه ساز چیست؟

 زمانی که شما تصمیم می گرید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، باید یک نام دامنه(Domain) انتخاب کنید که همان آدرس سایت شماست مانند: پس از آن برای اینکه بتوانید محصولات خودتان را در سایت ذخیره کنید، نیاز به یک فضای ذخیره سازی اطلاعات دارید که اصطلاحا به آن هاست(Host) می گویند. 

زمانی که این دو مورد را تهیه کردید 50% کار را پیش رفته اید، در این قسمت شما نیاز دارید که یک سیستمی در اختیار داشته باشید تا بتوانید هاست و دامنه را بر روی آن تنظیم کنید و از طریق آن وارد پنل مدیریت خود شوید تا محصولات را درج کنید و کوپن های تخفیفی را برای مشتریان وفادار صادر کنید



فروشگاه ساز آنلاین:

حالا وقت آن رسیده است که وارد گود شویم و درباره فروشگاه سازهای آنلاین صحبت کنیم، اگر کمی با فضای وب آشنا باشید، می دانید که امروزه شرکت های کوچک و بزرگی هستند که در حال ارائه خدمات در بستر وب هستند. یکی از خدماتی که در حال ارائه به کاربران هستند، فروشگاه ساز آنلاین است. 

برای استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین شما باید در وب سایت شرکتی که این سرویس را ارائه می دهد عضو شده و پلن فروشگاه ساز خود را انتخاب کرده و شروع به استفاده از آن بکنید. 

فروشگاه سازهای آنلاین زیادی وجود دارند، که ما برخی از آنها را در دو دسته بندی ایرانی و خارجی برای شما معرفی می کنیم: 

و اما برخی از فروشگاه سازهای حرفه ای ایرانی: 

  1. باب
  2. کاموا
  3. پورتال

 


  • norman MOHAMMADI
  • ۰
  • ۰

راهکار های توسعه کسب و کارهای کوچک


اگر به تازگی یک کسب و کار را شروع کرده اید، باید چندین نکته را به خاطر داشته باشید تا موفق شوید. به یاد داشته باشید در مسیر پر فراز و نشیبی قدم گذاشته اید. در طول مسیرتان موفقیت ها و شکست های فراوانی را تجربه خواهید کرد ، هیچ وقت به خاطر شکست نا امید نشوید و مهم تر اینکه بعد از موفقیت مغرور نشوید. در تمام اوقات سعی کنید واقع بین باشید و موقعیت فعلی خود را همانگونه که هست ببینید. اگر می خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید باید سعی کنید از گرفتن تصمیم های هجانی خودداری کنید ، کسب و کاری موفق است که آهسته و پیوسته به جلو حرکت کند. بسیاری از کسب و کار ها بوجود می آیند در مدت کوتاهی پیشرفت می کنند و پس از مدت کوتاهی هم از بین می روند که متاسفانه بیش از 90% کسب و کار های تازه تاسیس به این عاقبت دچار می شوند.
در ادامه نکاتی را برای افزایش شانس موفقیت کسب و کار نوپای شما بیان کرده ایم که اگر آنها را رعایت کنید ، احتمال موفقیت شما بالا میرود و اگر آنها را رعایت نکنید احتمالا با مشکلاتی مواجه می شوید.

 

  تمرکز خود را بر روی یک محصول بگذارید

سعی کنید برای کسب و کار خود یک یا دو محصول یا خدمت اصلی پیدا کنید. ممکن است فکر کنید اگر تعداد خدمات و محصولات شما زیاد باشد شما موفق تر هستید اما در بسیاری از کسب و کار های کوچک ، تمرکز بر روی یک یا دو محصول ریسک کمتری دارد و فروش شما را افزایش می دهد. البته انتخاب محصول اصلی باید با دقت صورت بگیرد.

محصول اصلی شما باید یک نیاز اصلی باشد نه یک نیاز فرعی

در صورتی که یک نیاز زود گذر را به عنوان محصول اصلی کسب و کارتان انتخاب کنید ، تب فروش این محصول بعد از مدتی از بین می رود و پس از آن کسب و کار شما دیگر قادر به ادامه مسیر نخواهد بود.

بعد از اینکه محصول اصلی خود را مشخص نمودید فقط بر روی فروش محصول اصلی تمرکز کنید و پراکنده کار نکنید. محصول اصلی شما باید تکیه گاه اصلی کسب و کار شما باشد پس تا می توانید این محصول را بازاریابی کنید و بفروشید. هیچ وقت سعی نکنید بی دلیل محصول اصلی خود را با دیگر محصولات جایگزین کنید همچنین محصولات خود را بی دلیل توسعه ندهید.

محصول اصلی شما ، هویت کسب و کار شماست ، سعی کنید هویت منحصر به فردی داشته باشید اگر سعی کنید محصول یا خدمتی مشابه دیگران ارائه کنید ، شانس موفقیت شما کاهش می یابد.

شما می توانید برای افزایش فروش خود محصولات یا خدمات جانبی مرتبط با محصول اصلی خود را ارائه دهید اما همیشه به یاد داشته باشید که هر چیزی به جز محصول اصلی ، فقط یک محصول جانبی است و نه بیشتر.

بسیاری از شرکت ها بعد از موفقیت در یک زمینه سعی می کنند وارد سایر زمینه ها نیز بشوند و اینگونه هویت خود را از بین می برند. این کار همیشه باعث کاهش فروش محصول اصلی شما می شود و احتمال دارد محصول جدید نتواند به اندازه محصول اصلی شما سود آوری داشته باشد.

 

تقویت فروش جانبی خود

فروش جانبی می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد. فروش جانبی عبارتست از محصولاتی که شما می توانید در کنار محصول اصلی خود به مشتری ارائه دهید. در حقیقت این محصولات ، کامل کننده محصول اصلی شماست و مشتری شما در بسیاری از مواقع در کنار خرید محصول اصلی ، از شما محصولات جانبی را مطالبه می کنند پس شما می توانید بدون صرف هزینه بازاریابی از این طریق فروش خود را افزایش دهید و برنامه بازاریابی خود را بر روی محصول اصلی متمرکز کنید.

 

به مشتریان فعلی بیشتر بفروشید

یکی از راههای ارزان فروش کالا ، فروش به مشتریان فعلی است. بنابراین بعد از اینکه فردی از شما خرید کرد و مشتری شما شد ، او را از دست ندهید. او قبلا یکبار از شما خرید کرده و می تواند باز هم مشتری شما باشد او به شما اعتماد دارد و به راحتی از شما خرید می کند. اگر از مشتریتان اطلاعاتی ندارید پس در برنامه های بازاریابی خود دچار مشکل خواهید شد. سعی کنید اطلاعاتی از علاقه مندان و مشتریانتان جمع آوری کنید و آنها را طبقه بندی کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد حاضر نیستند در مرحله ی اول از شما خرید کنند اگر بتوانید ارتباط خود را حفظ کنید می توانید در مراحل بعدی بفروشید.

 

برون سپاری کنید

سعی کنید کارهای پاره وقت خود را تا حد ممکن برون سپاری کنید. برون سپاری شیوه ی مفیدی برای صاحبان کسب و کار های کوچک است که می توانند کارهای خود را در سریع ترین زمان انجام دهند و مهم تر از همه هزینه ی تمام شده ی کار برای آنها ارزانتر خواهد بود و تعهداتی مانند بیمه و حقوق ثابت نیز وجود نخواهد داشت. مثلا اغلب شرکت های کوچک به حسابدار تمام وقت نیاز ندارند اما همه ی شرکت ها به حسابدار نیاز دارند. حالا چه می توان کرد ؟ یک راه استخدام یک حسابدار است که باید به او حقوق ثابت بپردازید و با مسائلی مانند بیمه و … دست و پنجه نرم کنیدو راه دیگر استفاده از برون سپاری یا Out Sourcing است. برون سپاری به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به پرداخت حقوق ثابت و استخدام نیرو ، کارهایتان را در کمترین زمان با بودجه دلخواهتان انجام دهید و هیچ تعهد استخدامی نیز نخواهید داشت.

بسیاری از افراد فکر می کنند هرچه افراد بیشتری را استخدام کنند کسب و کارشان بهتر خواهد شد. اما اینطور نیست. سعی کنید نیروهایی را استخدام کنید که حداقل ۸۰% اوقات برای آنها کار داشته باشید. اگر حتی از نظر مالی مشکلی نداشته باشد و فردی را استخدام کنید که بیشتر اوقات بیکار باشد ، وجود او در محیط دفتر شما باعث می شود تا راندمان سایر کارکنان شما نیز کاهش یابد.

 

وب سایت داشته باشید

در کمتر مقاله ای بوده که به اهمیت وب سایت برای کسب و کار ها اشاره نکرده باشم. متاسفانه برخی از افراد فکر می کنند نیازی به وب سایت ندارند که کاملا در اشتباهند ، امروزه شما در هر کسب و کاری که هستید به داشتن یک وب سایت برای معرفی کسب و کارتان و فروش محصولاتتان نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید ۲۴ ساعت شبانه روز فروش داشته باشید و همواره مشتریان بتوانند در مورد خدمات و محصولات شما اطلاعات کسب کنند.

داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما یک سرمایه گذاری است با این حال مبلغ زیادی برای شما هزینه نخواهد داشت.

 

با هزینه کم کسب و کارتان را معرفی کنید

شاید فکر کنید بهترین راه برای معرفی محصولات شما یک برنامه تبلیغاتی پر هزینه است اما اگر پول کافی برای اینکار ندارید ، وارد این قمار نشوید. شما راه های بسیار زیادی برای معرفی محصول و کسب و کارتان دارید که هزینه ی بسیار کمی برای شما خواهد داشت. شما می توانید همایش ها و سخنرانی های مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنید و اسپانسر آنها شوید یا حتی از برگزارکننده بخواهید کسب و کار شما را معرفی کند یا به نحوی اطلاعات شرکت کنندگان را جمع آوری کنید.

شما همچنین می توانید کلاس های آموزشی رایگان یا سخنرانی های رایگان برای معرفی محصولتان برگزار کنید. همچنین با داشتن اطلاعات تماس علاقه مندان مانند شماره تماس و ایمیل می تواند از طریق خبرنامه های ایمیلی و پیامکی کسب و کارتان را معرفی نمایید.

  • norman MOHAMMADI