در یک دنیای کامل و بی نقص، صاحبان کسب
وکار به بودجهای نامحدود برای بازاریابی کسبوکار خود و یافتن مشتریان
جدید دسترسی دارند و به این طریق میتوانند فروش خود را نیز تا حد قابل
توجهی بالا ببرند. آنها قادرند حجم انبوهی از تبلیغات آنلاین و آفلاین را
از راه های مختلف پخش کنند و برای افزایش کاربران آنلاین یا آفلاین خود
اقدامات مرسومی انجام دهند و در مرحله بعدی برای ارتقای برند، به
راهاندازی کمپینهای روابط عمومی بپردازند. اما شرایط کسب وکار موجود، به هیچ عنوان کامل و بینقص نیست و واقعیت چیز دیگری است. چرا که
منابع در اختیار ما، محدود و در مقابل، نیازهای بشر نامحدود است و عمدتا علم اقتصاد و بازاریابی پاسخ خرد جمعی آدمیان در برابر این محدودیتها است.
با این اوصاف برای یافتن مشتریان جدید باید چه کرد؟
۱) هیچ گاه از مشتری قدیمی دور نشوید.
اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی مشتری قدیمی چنین فکر کند که اهمیت ندارد دیگر در فروشگاه ساز شما از شما دور خواهد شد.